Gårdagen

Igår när jag skulle gå och hämta Råbert så ser jag att Ploppan blöder ur näsan, så jag tar upp telefonen dirkekt och ringer Emma. Samtidigt som jag berättar det för Emma så nyser hästen i mitt ansikte så jag blev helt blodig...
Emma kom och vi gjorde rent, det var inget sår eller något så vi antog att det var ett blodkärl som brustit. Vi ringde ägaren också.
Sen gjorde jag iordning Råbert, och Ploppan fick gå in i sin box. Skulle gå ut med Råbert och gick då förbi Ploppan, och tror ni inte hästen nyser på mig igen då eller? Så jag fick mer blod på mig.. Usch... Gick och tvättade av mig och sedan ut till ridhuset för att småhoppa lite.
Hoppade inte alls högt utan ville bara känna på avstånden, hur han var och så vidare. Men han var fin. Kom lite dåligt på vissa linjer men annars var allt bra.
Hade en galopp bom till ett räcke och där kom han bra typ hela tiden, hoppade upp sig så fint! 
Har en film när jag hoppar endast räcket med galoppbommen och när jag hoppar några linjer. Kan lägga upp sen :)
 
Gammal söt bild! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0