Nuså!

Hej hej hej hej!
Nu är vi hemma och jag är skapligt utvilad.
Börjar med att säga att det var en sjukt fin anläggning,allt verkligen! Jättefin paddock med jättefina hinder, tyckte inte att det var maxat, inte om man jämför med andra tävlingar jag varit på haha!
Men svåra banor..., Fyfan, verkligen.. SJUKT SVÅRA BANOR!
Det var jätte få nollor andra och sista dagen, i Lilla rundan som Inez hoppade, var det bara 2 dubbelnollor dag två, av ALLA kategorier!
I Stora rundan dag två tror jag det var typ 4?
 
Iallafall.
Dag 1 omg 1 : Han var ganska galet pigg på framhoppningen, han hade åkt transport i 3och en halv timme och sen vilat kanske en och en halv när han kom fram?
Han började galoppera bara man korta tyglarna och massa sånt, haha skönt med en pigg ponny tänkte jag ;)
Sen när vi kommer in på banan (LB = 90cm), Så vart han jätte seg???? Jag fick rida som aldrig förr typ haha för att ta oss runt :( Men en dubbelnolla men tyvärr utanför plac då det inte gick så fort. Det var ca 25-27 grader varmt också!
Men inte konstigt att han segade ihop efter att ha åkt så länge och det var så varmt, så jag är nöjd.
 
Dag 2 omg 2 : Han kändes helt okej på framhoppningen, och jag visste att det bara var en dubbelnolla och att det var en efter mig som skulle rida. Så jag gick in, red en säker dubbelnolla, tog en snävsväng (banan var väldigt svårt så jag ville inte riskera att få ett stopp eller nedslag)
Så på det kom jag 2:a (LB+5 = 95cm) Jätte kul verkligen, haha som ni kanske märkt nu så gillar Råbert blåa rosetter ;)
Så de tog oss till final, och redan när dom sa det så vart jag lite osäker, eftersom han var lite seg båda dagarna blev jag lite nervös inför L:An.
 
Dag 3 final : Det var ju LA (1m), jag var verkligen jätte nervös, men jag vet inte, jag var det inför alla klasser hela helgen? Brukar ju aldrig vara nervös annars men aja ;/
Vet inte om jag redan innan hade hakat upp mig på dom där jäkla kombinationerna, fy, hatar dom..haha!
Hade bra tänk när jag gick in iallafall, och som vanligt så var banan JÄTTEsvår. Hade fart, men märkte redan efter första hindret då han hoppade lite rakt upp i luften att han var lite trött, haha!
Men vi tog oss över 1,2,3,4 sen var kombinationen 5a och 5b, red verkligen med benen, märkte att han kollade på den då 5a var en oxer, så oxer in , räcke ut.
Trodde han skulle hoppa, men han tvärnita haha, red på igen, och han gjorde samma sak..
Men jag hakar inte upp med på det, åker till Nykyrka nu till helgen och hoppar en LB och LA :)
Jag menar, höjden är ju inga problem, han kom ju faktiskt tvåa i LB+5 då det bara skiljer 5cm haha!
 
 
Bilder från första dagen!(ovan)
Bild från andra dagen, www.fotohenke.se
Bild från LAn sista dagen, www.fotohenke.se
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Elin

Fina bilder!:D

2012-08-12 @ 22:35:08
URL: http://slowmotionphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0