Min åsikt.

Okej.
Tänkte skriva lite om de här med "hästvärlden".
Okej
Då börjar jag med de här om "BLICKAR"
En blick kan såra många människor.
T.ex att jag köpt en ny tävlingsoutfit.. Självklart kan man titta , de ska man göra.
Man behöver inte "glo" man behöver inte göra en "grimars", man behöver inte stå och viska samntidigt som man tittar och skrattar. Sånna små saker sårar .
De är precis så här de är i hästvärlden , man snackar skit , man är avis på att nån kanske har mer en vad man själv har. Sure va avis , men visa de inte på ett elakt sätt!
Nu säger jag inte att de har hänt mig , utan jag tycker de är synd att de händer människor, att folk tycker de är pinsamt eller sånt att komma till en tävlingsplats där de finns människor som prasslar bakom ryggen på en!
Sen är de hur man ska vara.
Okej , Jag tycker alla har rätt att rida, alla människor, oavsett hur mycket pengar man har.
Alla kanske inte har råd med en Kingsland jacka eller jw byxor.
JAG tycker de är SVINbra att hööks "härmar" ( gör likadana saker .. försöker ) andra saker som redan finns.
De är en chans till dem som faktiskt inte har råd med dyra märkes saker...
Alla har rätt.
"Snacka skit"
Snacka förfan inte skit om NÅGON.
Tänk om någon snackade skit om dig?
Man får ALLTID reda på om någon har snackat skit om en, jag lovar!
Gå inte och säg till massa att han/hon har hur mycket pengar som helst, att han/hon får vad han/hon får vad den än vill ha.
De behöver inte vara så.
Samma sak om de där om man har råd eller inte .
Jag behöver inte vara en sämre människa för att jag har råd eller inte.
Man är inte en snobb så fort man har råd med saker och ting... Snobb är mer ett beteende.
Så snälla... Behandla alla lika!
Allt detta är MINA åsikter, självklart har du säkert egna.

Kommentarer
Postat av: Anonym

sv-JÄTTE bra inlägg,lägg ut bild på dina julklappar! :D

2010-12-25 @ 18:13:21
URL: http://ponnyproffsen.blogg.se/
Postat av: Cassii

Snyggt inlägg Jullan, håller med dig helt! :D<3<3

2010-12-25 @ 22:05:19
URL: http://hoppnisssarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0