Råbert!

Fått en fråga. Att jag ska skriva lite om Råbert. Jag skriver kortfattat!
Okej.
Min C-ponny heter Cadfach Rhufeinaidd ( uttalas typ Cadfach Ryvinidd ).
Han kallas iallafall "Råbert" ( fråga mig inte varför, han gör de bara )¨
Han är född den 12 april 2003. Han är ca 137 cm i mkh. ( slutmätts den 4 jan 2011 )
Han är en söt liten rackare som älskar att lära sig nya saker!
Dressyren är han riktigt fin i när man väl börjat jobba, han kan vara lite svår ibland, då han gärna vill fuska , haha :)
Men vi tränar på de!
Han har gått LA dressyr med föregående ryttaren med placering.
Jag har tyvärr inte hunnit startat nån dressyr än, jag väntar tills vår ridbana syns igen ;)
Hoppningen.
Väldigt stor kapacitet!
Hoppar med fina språng, lyfter ordentligt. Men slarvar ibland när de är lägre :P
Jag vet att han kommer ta sig långt!
Han behöver en trygg och säker ryttare på sig. Han måste ha hjälp, man måste liksom visa honom oså :P
I skogen är han väl lite " oj de kom ett spöke" haha , nej men han kan kolla omkring och bli lite små skrajj men han gör inget speciellt.
Han är en allmänt glad ponny, gillar livet och allt!
Juste, han hatar prasslande saker!!
De var väl de?

Kommentarer
Postat av: alice

hur hög blev han när han var slutmätt? :)

2011-04-11 @ 18:40:57
URL: http://oasis.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0