för er som vill veta hur det gick till när ja bröt armen :)

Julide: Måste vi galoppera?
Frida: du måste inte men det e kul, kom igen.
Julide: okej då, men inte så fort!
Frida: nej då, säg bara till om du vill sluta
Vi började galoppera. Mi jag och Frida.
när vi hade galopperat i nästan lite uppått så skulle jag korta upp Hia eftersom det började gå neråt.
när jag tog tag i tygeln o skulle sakta av så började han bocka, han bockade riktigt ordentligt!
Frida: Sitt kvar Julide!!!!
Julide: ahhh jag kan inte!!!
Plötsligt så hoppade Hia åt sidan, jag flög av till vänster. Jag tog tag med vänster hand, hela armen hamnade under mej när jag skulle liksom ta i marken. när jag ställde mej upp försökte Hia sparka mej, jag hoppade undan, sedan sprang han iväg, när jag tittade ner på min arm såg jag att den bara hängde där helt slapp. jag hade ingen känsel i armen elr i handen.
Julide: HJÄLP JAG HAR BRYTIT ARMEN!!!!!!!
Frida kom uppgalopperande till mej.
Frida: ta av dej jackan vi mste titta om den verkligen är bruten!!!
Julide: jag kan inte!!
Frida: jo du måste!
Mi hade tydligen galopperat ner till Key som ägde på marken och Hia.
när vi hade fått av mej jackan så var det ingen vacker synd precis.
Frida: åh den e bruten!
Julide: HJÄLP!!!!!!
Jag la mej ner på åkern, kallt var det , just då hade jag bara en t-shirt på mej.
Efter en stund kom Key uppspringande.
Key: men lilla gumman vad har hänt???
jag kommer inte riktigt ihåg allt men jag vet att Key ringde abulansen.
efter ett tag var anders oxå där, o nu hade jag fått smärtan i armen. Jag kan inte förklara hur ont det gjorde, nu grät jag riktigt ordentligt med.
Nu var abulansen där, dom stoppade i nån sprut liknade sak i armen på mej, ont!
Sen fick jag syr gas så jag svimmade av. Medans jag låg där i Drogerit så satte dom på nån sak på min arm som jag aldrig han se var det var. Sen fick jag nått nackskydd oxå. När vi var på sjukhuset så fick jag åka in på röntken direkt, dte gjorde svin ont för jag var ju tvungen att vrida min arm en massa, idioter asså, jag skrek säkert 100 gånger ut av att det gjorde för ont, men dom bara : vi måste bara ta nåra kort först, jag vet att dom inte menade illa men det gjore så ont! nu låg jag och vänta på att dom skulle ta i mej på operationssalen. när jag låg där så kom det 2 till ridtjejer på bår, en var avsvimmad och hon kom från skogslotten, jag såg det på hennes tröja, den andra kom oxå från skogslotten :s jo jag oxå , Skogslotten :SSSS
En av doktorerna kom nu fram till mej.
Doktorn: ja vi vet inte om hon kommer få tillbaka känseln elr rörligheten i armen igen, hon har brutit armen på 2 ställen.
Mamma visste någ inte riktigt vad hon skulle säga elr så minns jag bara inte. Efter ett tag nu så fick jag komma in på operationssalen.
väl där inne-
Julide: mamma, jag är rädd!
Mamma: mm jag vet det gmn men det kommer gå fort och du kommer få sova.
Doktorn: Då är det väl bäst och säga Godnatt då, så ses vi om ett par timmar.
Mamma: hur långt tid kan det ta?
Doktorn: det e olika, ingen exakt tid.
därefter somnade jag.
Jag vaknade igen efter 5 timmar. armen var gipsat och spikad.
Natten var den inte sig lik. Jag fick ha armen i nån sak så den hängde liksom.
jag spydde 2-3 gånger tror jag, men det måste ha vart från alla droger och medeciner :P
På morgonen fick jag besök av Key.
hon hade köpt 2 tidningar och choklad :)
Sen vart det att röntga armen igen. efter att ha tagit ett par foton så fick jag lägga mej i sängen igen. Redan samma dag så fick jag åka hem.
Dom sa att jag skulle dra bort spiken om ca 8 veckor.
Julide: får jag sova då elr???
Sköterskan: Nej du kommer få bedövning bara.
Julide: nej! jag vill sova.
Efter 6 veckor med slit med cepe armen så var det dags att åka tillbaka till sjukhuset. Nu tog dom bort gipset! gud va skönt asså!!!
nu stack spiken rakt ut, dom lindade med bandash runt armen.
2 veckor senare så var det att dra ut spiken!
När vi var där så var jag en himmla nervös.
när jag kom in på rummet där dom va, så fick jag dricka nått skit, dte var tydligen lungnade, men va fan? vad hjälper det?
väl när det var dags. jag var inte rädd. jag skratta, typiskt.
nu drar han ut den.
Julide: AHHHHHHHHHHHHHHHHHHHJ!!!!!!!!!!!!!
Doktorn: oj va hårt den satt!
nahe gjorde den, den satt ju bara i benet på mej!?
ajaa sen var det sjukgymnast i 6-7 veckor -.-
kan fortfarande inte sträcka ut den helt.
menmen , jag kan ju rida och jag har ju känsel i den :)

Värsta dagen 28/8 2007

skrev texten för ganska länge sen.


BTW, inte bra bild, ser konstigt ut ? xd
ärret var från 08 , ser lika dant ut .. om inte värre ? ;)

Kommentarer
Postat av: hugow

det gillas :P

2010-07-07 @ 21:51:24
Postat av: bob

vi vet (y' ;)

ja kommenterar ju visste ;O x'D

2010-07-08 @ 13:31:02
URL: http://erikanorstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0