Mig

Jag hade tänkt skriva ett inlägg om mig, hoppas de uppskattas!
Jag heter ju somsagt Julide Yoldas. Blir 14 år den 14 feb.
Jag är envis och högljudd ( oftast ). Jag är rätt duktig i skolan (enligt alla andra) då ja inte själv kan säga de då jag har ett självförtroende som ligger på -10.
Haha, iallafall!
Jag går på Navestad skolan i klass 7b3.
Jag började rida när ja va kring 4, red på på Norrköpings fältrittklubb sen vart de vidare till Skogslotten!
Jag tjatade och tjatade om att få en egen ponny, men självklart sa hon mamma nej , inte så konstigt då.
När jag var 10-11 år så skulle vi börja kolla runt!
Haha, vi var på en tävling hos skogslotten och de var MASSOR med hästar som va till salu!
Ojojoj, haha sen kom världens finaste ponny in på banan... Jag vart såld!
Sen sa dom : och den här fina ponnyn är till salu!
haha herregud vad de blev fart på mig!
hahah , jag sprang ner och pratade med dom ( själv, 10 år )
haha jag frågade lite hur stor han va, pris och lite sådant.
Sen sprang ja upp till mamma och släpade ner henne, hon börjad snacka och vi bestämde att ja skulle komma och provrida, vet ni vilken ponny de va?
Jo, världens finaste Lucke.
De va sååå många ponnysar som va till salu, och just Lucka vart ja såld för!
Ja ni förstår någ vad som hände sen, första provridningen , första hästen. Köpt!
Åh vad jag var glad!
Haha de var ju faktiskt så att vi bestämde oss för att vi skulle köpa honom i Maj 2008... Men vi skulle ut och resa så vi skulle vara borta hela sommaren typ.. Så jag fick inte hem honom förens i Augusti 2008... Oh herregud, ja räknade ner!
Stackars barn ;)
Sen gick tiden för fort, redan 1 ½ år senare så började jag bli för lång ( jag var faktiskt inte så jätte lång , men ja växte ur honom phsykiskt ) Maj 2010 köpte jag min fina Cadfach Rhufeinaidd!
Sen sålde vi Lucke till Skövde, sorgligt.
Att se transporten rulla iväg... Finns inte ord för de.. Att veta att han inte är min längre..
Jag har kunnat acceptera de nu, men de var himmla svårt i början.. Jag mådde riktigt dåligt, jag visa de inte så mycket men de var riktigt svårt.
Nu tycker jag att de är jätte bra, Hans nya ägare älskar honom och jag vet att han har de bra!
Råbert och jag siktar mot stjärnorna och ser vart vi hamnar =)
Hoppas de va någelunda bra iallafall!
Hah nu har ni sett massor med bilder på min älskling :)

Kommentarer
Postat av: Maria o Pearl - Jumping For Life

Grymt fina bilder! :)

2011-02-11 @ 22:48:38
URL: http://jumpingforlife.blogg.se/
Postat av: Anonym

bra inlägg! :D

2011-02-12 @ 10:54:15
URL: http://hillaryochfleur.blogg.se/
Postat av: Ebba

Finaste bebis Lucke! Du hade tur som hittade en minst lika fin häst igen!

2011-02-12 @ 13:13:21
URL: http://ebbaohlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0