Gästbloggare nr 3

Hej alla Julides läsare! :D

Jag och Julide är väldigt bra kompisar och har känt varandra sen vi var jättesmå och red på shetlandsponnysarna på skogslotten.

Jag heter Mi Caap och är tretton år gammal, jag fyller år den 31 december, och bor i Norrköping, (Lindö.)

Jag bor i en ganska stor villa med pool med min mamma, pappa, storasyster och min hund Milou.

Som ni kanske förstår så håller jag också på med hästar.

Min första ponny , var en b-ponny som heter Munsboro Popcorn. Honom köpte vi den 16 juni 2008, då varken han eller jag kunde så mycket.

Allting började med att en tjej som heter Martina skulle tävla honom på majpokalen. Dagen innan fick hon köttelfeber (stavning) och kunde inte tävla. Så våran tränare Anita ringde och kollade med min mamma om jag kunde tävla ist, och det högsta jag hade tävlat var typ 60-70 cm på mollberg , haha. Men jag gick in i en LB och var nolla + placerad. Därför bestämmde anita att jag skulle hoppa LA:n också. Gick in och var nolla även där :o på lör och sön var det nationellt och på lördagen hade jag ett ner och på söndagen var jag nolla och kom trea! Efter det bestämde vi oss för att köpa honom.

Under alla dessa år har vi placeringar upp till nat MSVB. Hoppat SM 4 gånger. Var nolla i a-finalen 2010. Tyvärr blev jag för gammal och han behövdes säljas. Den tiden var den värsta när han var till salu. Men sedan var det en jättegullig familj som köpte honom. Så nu får han tävla runt på LC LB och älskar det!

Sedan rider jag Amanda Lundbergs c-ponny Jo os Berlouwin till försäljning. Jättevacker ponny som har tävlat MSVA och SM med Amanda , men just nu hoppar jag LA och försöker kvala MSVB. Så om någon vill ha en superfin c-ponny? Heh.

Nu har vi också köpt en ny d-ponny åt mig. En sexårig tyskridponny. Fux. Tävlat upp till 110-120 i tyskland. Och jättefin på marken. Honom fick vi en för typ en månad sedan så jag har hunnit tävla en gång (nolla i båda klasserna) han är superduper bäst!! Vi siktar mot toppen! Jag tror det var allt för mig nu. Men ni kan ju alltid gå in på min blogg à misanzz.blogg.se.

Vi hörs!

/mi


Jo os Berlouwin
Parade Boy
Munsboro Popcorn
Munsboro Popcorn

Kommentarer
Postat av: Madeleine Johansson

Hej!



Lust att byta bildlänk? :) Länka isåfall till en bild till mig som är 200px bred i en kommentar på min blogg! :)



Kram!

2011-07-18 @ 22:20:57
URL: http://mandingo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0