Gästbloggning nr 1

Hejsan alla Julides bloggläsare!
Ja känner inte Julide då bra men jag läser hennes uberbra blogg minst en gång om dagen :D
Jag är 15 år o bor utanför finspång i bondeland! Jag vet inte riktigt va ja ska skriva om? Svårt o välja o min fantasi står ganska still...
Men jag ska nog försöka skriva lite om en ponny jag började rida i slutet av vintern. Innan red jag en liten c-ponny som hette Palett. När ägaren hade köpt henne till sin dotter hade hon stått i nästan ett år och var aldeles för stark o pigg för hennes dotter på 8 år att rida. Tillslut växte jag ur den ponnyn och det kändes inte rätt att vara kvar av vissa anledningar jag inte tänker skriva om här... Så jag tog kontakt med en tjej jag vista hade en d-ponny som stog ca 5 km från mig. Min kompis hade ridit den innan så ja viste lite om den. Ägaren vart väldigt glad när jag kontaktade dem, o jag åkte bort några dagar senare o kollade på stallet o provred. Det gick jättebra o vi bestämde en ny tid att träffas. Jag var där o "testade"  några gånger innan vi bestämde en fast dag jag skulle vara där. I början var jag där en eller två gånger i veckan. Men nu är jag där så mycket som 4-5 gånger i veckan. Den hästen är den mest fantastiska jag någonsin mött! Hon har lärt mig så himla mycket, jag har börja tänka på saker i min ridning som jag inte skulle ha en blekaste aning om förut. Jag ska ha med henne på ridläger på skogslotten nästa vecka, och framåt hösten ska jag förhoppningsvis börja tävla henne (iaf dressyr)
A de e typ de ja kan komma på ;) Så vill du följa mig i min vardag och utväcklingen med Trixi kolla gärna in på min blogg!
www.idaevertsson.blogg.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0