Gästbloggning nr 2

Hej alla Julide's läsare! Jag heter Sandra Englund! Jag bor på en hästgåd i Örebro med min mamma, pappa, två småsystrar, hästar, hund och katt! Jag är född 1998, alltså 12 snart 13 år! Jag ska gästblogga här och jag tänkte berätta om mitt liv : HÄSTAR!
Min mamma har ridit i stort sett hela sitt liv. Hon har vunnit SM i galopp på fjordning 2 gånger och kommit 2:a 2 gånger. Hon hopptävlade lite också, sen började hon rida dressyr. Hon hade en dressyrhäst men slde den när jag föddes. När jag var 1 år kanske började mamma rida hos några kompisar. Jag fick följa med, jag var inte i stallet, men i deras hus. Sen började jag också vara i stallet och när jag bev 5 år började jag på ridskola! När jag gått där i 2 år ungefär, frågade mamma om jag ville ha en egen ponny. Svaret blev ja, och nej ibland. Så det var mamma som tjatade på mig :P Men sen fick jag min allra första ponny.
Det var världens bästa ponny. Ha heter Piztage och är född 1995. Han är en b-ponny och var en blandning av fux och ljusbrun typ :P Men han var väldigt snäll iaf och jag älskade honom över allt annat. Då var jag 7 år. Vi tävlade lite Ld & Lc och vi vann en Ld! Då kunde man vinna Ld. Sen kände jag att jag ville ha en mer rutinerad ponny, när jag var 7 år sålde vi Piztage och köpte en annan.
Hon heter Snowdrop och är en Skäck. Hon är född 1994. Jag och "Snowie" tävlade lite mer. I början gick det lite halvt bra. Men sen en vacker dag vann vi en Lc. Sen dess vart vi oslagbara! Vi vann Lc gång på gång och en Lb någon gång! När någon slagit mig och snowie gick dom fram till mig och sa: "Guuuud jag är SÅÅ glad att jag slog dig! Det trodde jag aldrig!" Haha, sen nr vi hoppade La stannade hon jätte mycket, då tyckte jag inte det var kul att rida Lc & Lb längre. Vi kom runt med 4 fel som bästa resultat. Sen sålde vi henne när jag var 11 år och köpte en anna ny.
Som heter Lady! Henne har jag kvar idag. Hon är ett sto med väääldigt mycket humör född 1999. Första gången vi tävlade var det Lb & La. Det gick jätte bra, vi vann en maaassa La:er och kom 2:a bla i MsvB! Sen sommaren 2010 vart hon skadad. Hon började stanna och det var inge kul. Vi hade kvalat Sm och allting sen vart hon skadad 2 veckor innan. Hon fick stå hela sommaren och min sommar var förstörd, sen hände det något otroligt..
Vi köpte ju Lady utav familjen Sparrenhök. Vi är väldigt bra vänner med dom och jag och Matilda är bästa vänner. Så dom frågade om vi ville låna Bellman! Det är ponnyn Matilda vunnit en maaaassor med och kommit 2:a i SM på. Nivet den där heta ponnyn ;) Vi svarade ja och det gick ganska bra från start! Vi har vunnit La:er, vunnit ett kval i Ridsport Ponny Cup, vunnit Nat. MsvB och det har gått jätte bra!
Sen har vi köpt en orutinerad c-ponny som heter Tequila. Hon är världens sötaste och vi tävlar Lc & Lb än så länge! Sen har vi Lady's son på 4 år, och en minishettis som sällskapshäst!
Nu ska jag inte skriva mer, ni har säkert tröttnat totalt :P Men vill ni läsa om mig, mina ponnyer, vår tävling, träning och utveckling och min vardag? Läs då min blogg! http://sandraengluund.blogg.se ! Där skriver jag om allt om mig och mina hästar!
Tack så mycket för att ni ville läsa lite grann och tack Julide för att jag fick gästblogga! :D
// Sandra Englund http://sandraengluund.blogg.se
Tack själv Sandra! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0