Råbert 20 & 21 Juli

Nu kommer jag med en liten uppdatering igen ;)
Igår red vi spåret vi har i skogen och det gick väldigt bra, Råbert tyckte det var kul att få galoppera ute på de fina stigarna. Dock är det några backar som man måste rida uppför och då blev lill-pojken lite andfådd :) Han kan ju bli lite smårädd för vissa saker ibland, men det var inte så farligt ;)
Dagens ridpass kan sammanfattas med ett ord: Wow! Snacka om fin ponny jag satt på idag! Vi red dressyr på ridbanan idag och han visade verkligen upp sin bästa sida. Han är galet snygg då, den lilla dressyr-ponnien :D
Han var väldigt lätt i munnen, vaken och kvick för hjälperna och faktiskt relativt lugn. (Han kan ju bli lite trippig ibland) Jag kunde rida honom i väldigt kort och samlad form och han behöll samma form i alla gångarter, även i övergångarna :) Det är så kul att rida en så skolad ponny som liksom gör alla skolor klockrent! Idag gjorde vi rörelser så som: öppnor, slutor, skänkelvikningar i alla gångarter och förvänd galopp, allt satt som en smäck.
Kärlek till den ponnyn alltså <3
Ha det så bra och hoppas att några orkade läsa allt :*
//Cassi

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Hejsan :)

Super fin design du har! Har du gjort den själv?

Skulle du i så fall kunna tänka dig att hjälpa mig med en? :)



Fin blogg!

2011-07-23 @ 09:42:22
URL: http://lvdressyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0