Dressyrträning

Meningen att jag skulle börja träna klockan halv 12 och då skulle man vara framriden och klar.
Jag tog ut honom vid 11 och Tove som skulle rida före mig skrittade omkring därute för att vänta på att komma in i ridhuset. När klockan vart typ kvart-20 över så bestämde jag mig för att gå in i stallet med honom, Tove skrittade fortfarande omkring för att dom inte var klara där inne så det var bara onödigt att skritta omkring där så himla länge innan, kallt var det också!
Jag satte på grimman över tränset och satte fast honom i stora stallgången medans jag skulle fixa maten och mockningen. När jag hade mockat klart och skulle gå upp till honom så stod han inte där? Hans grimma hängde bara i hakarna haha, jag vart skit rädd och sprang ut och där stod han, söt han är! Stod mitt på gruset ;)
Så jag tog in honom satte fast honom igen och fixade vattenhinkarna, det ända jag hade kvar.
Vid kvart i 12 gick jag ut med honom och började skritta, efter 5-10 minuter säger Affi åt mig att gå in och rida fram där inne istället så jag trodde ju att Tove var klar, fast icke! Hon hade inte ens börjat haha, lång dag tänkte jag..
Red fram i cirka 35 min innan det var min tur, det var en privat träning men jag fick rida tillsammans med Helen, jag ville ju ha min privatträning ju..
Men det gick bra, han skötte sig, mer jag som inte skötte mig ;)
Jag är inte nån dressyrmänniska från grunden och det är lite synd, men jag tycker att det är kul! Jag fick lite saker jag ska ha i tanken och jobba vidare med, måste sträcka på mig mer!
Så vid kvart över 1 vart jag klar och fick gå in med honom, snacka om att han var trött, bebis <3
Gammal dålig bild men ändå från förra gången jag tränade för Affi!

Kommentarer
Postat av: Molle

Får be om ursäkt att det blev lite utdraget, och att du inte fick rida själv är inte mitt fel utan Helen som hade bråttom!

Men nästa gång lovar jag att du ska få vara ensam.

2011-10-08 @ 15:36:05
Postat av: malin

superfin blogg =)

2011-10-08 @ 17:20:13
URL: http://minipudeln.blogg.se/
Postat av: Amanda

Haha, tog han sig bara ur grimman? x)

Vilken buse.



Jättefin blogg också! :D

2011-10-08 @ 19:13:53
URL: http://eveningtimes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0