Gästbloggning @Mimmi

Jag fick den stooooora chansen att få gästblogga här på Julides blogg för att jag smörjer hennes saker (a). Jag heter Mimmi Runo och bor i Norrköping, är 15 år och går på Jönsbergska Idrottskolan. Jag lärde känna Julide när hon flyttade till Millennium :D Där har jag en medryttarhäst nämnligen och för tillfället rider jag även en till häst.
.
Jag tänkte berätta lite om hästarna. Hästen jag är medryttare på heter Madison men kallas för Mojje. Han är en halvblods valack född 2006 (5år) och ca 170 i mkh. Mojje är en busig liten kille som oftast är lite smått styrig, men ändå snäll. Han gillar att vara ute i skogen och gillar att hoppa. Men man kan säga att han är lite speciell. Han är possitiv till arbete men han är ganska långsam av sig. Mojje och jag tränar i hoppning vilket båda tycker är kul. Det har gått otroligt bra och både han och jag har utvecklats mycke under en kort tid. Jag hoppas på att få komma ut på tävlingar i alla fall nästa år!
.
Den andra hästen jag rider heter Carmenzita. Är ett sto född 1999 (12 år), travare och ca 155cm i mkh. Hon är pigg och glad, trygg och snäll häst! Hon är jätterolig att rida, är mjuk och känslig. Hon har med en ganska ren galopp, så det underlättar en massa. I hoppningen är hon pigg och blir springig lätt. Är lite svår där då man måste rida ganska mycke, endel vet säkert hur jag menar.
.
Hon rider jag ca 2-3 dagar i veckan men kommer ändast att göra det en kort tid till. Jag har tyvärr inga bilder på oss tillsammans men lägger ut några på bara henne :)
Hoppas att endel orkade att läsa i alla fall.. Puss & kram
/Mimmi http://hoppnisssarna.blogg.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0