Horsetime

Hämtade Robban så fort jag kom till stallet, han stog typ längst bort under en gran och mumsade på lite gräs som fanns där medans alla andra hästar stod vid staketet, han är söt han.
Han stod och tittate på mig när jag dök upp bakom kullen så traskade vi in, han stod uppe i stora stallet, lättare när man ska linda så han står still. Lite jobbigt att ha honom i boxen då han gärna går omkring.
Brukar alltid linda frambenen men idag så lindade jag faktiskt bakbenen. Emma tyckte jag var knäpp, hade inga benskydd på fram utan hade bara lindor på bakbenen hehe.
Dom är typ dom bästa benlindorna jag äger, från Mias RS. Fick dom av Tessan från stallet. Skit goa!
La iallafall fram 6 travbommar och 3 galoppbommar, riktigt bra träning om man vill ha en häst med fint steg sen. Råbert traskade igenom det också super fin!
Lite sådär såg det ut, mobba inte min fina fyrkantiga ridbana så jag gjorde haha!
Slutet av passet vart han på värsta bushumöret, alla "tassar" i luften, lite så var det. La till en stegring också, söt han är som Emma sa. Slutade med att jag rid Quizzy en stund också, har verkligen fått in känslan i storhäst nu ju, hänger med mycket bättre. Som Emmas mamma sa, att det såg mycket bättre ut nu än första gången, hade inte så bra balans och fick inte riktigt in känslan.. Inte så konstigt dock! Men nu satt det där! Härligt :)
Go häst är hon också, jag är inte så jätte mycket för ston men jodå, det gick!
Sen gick jag in med ponnyn, ställde upp honom i stora stallet och lindade av och borstade av honom, snacka om att han behöver klippas nu! Han svettas ju som en liten gris med 5 dunjackor haha! Väntar bara på att "rakbladen" på klippmaskinen ska komma eftersom dom som sitter inte är så bra tydligen. Men ska ju inte tävla förens om 2 veckor så det är nog ingen fara.
Förra sommaren när Ida klippte Råbert ;)
Stod där som en lite mygga, tötpawni <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0