Fin ponny!

Idag var Råbert väldigt fin att rida, dock något spänd. Värmde upp i skogen, skritta och trava, sen in i paddocken. Jag kände redan ifrån början att han var spänd och var lite hängig i handen i vänstervarvet sen var han spänd när jag gjorde öppna och sluta på långsidorna. Kände att inget släppte och efter att jag galopperat ett tag så bestämde jag mig för att börja om!
 
Jag släppte stigbyglarna och tänkte att jag kunde ha någon användning av mina långa ben. Jag skrittade en stund och jobbade honom hela tiden, mest i hög form eftersom att jag de andra dagarna inte ridigt i den höga formen. Han var jätte jätte fin! Samma i traven med, avslappnad och mjuk. Haha, exakt samma i galoppen. Inte hängig eller stark. Sen tog jag ett steg till och sträckte på mig, korta tyglarna lite till och tog fram handen lite och han fick en hög och fin form :)
 
Bästa passet hitils på honom och även att det gick lite sådär först så blev det så bra i slutet. Eftersom att han var spänd så stretchade jag igenom honom och det knaka lite här och där så hoppas jag fick loss någonting.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0