Fixat till Julides saker lite

Jag är väldigt noga med saker i stallet som mockning, borstning, smörjning osv. Det ska vara ordning och reda på sakerna, annars hittar jag ingenting, haha. Hemma i mitt rum så är det stökigt men klarar inte av det i stallet. Mina rutiner som jag oftast gör efter varje ridpass är att smörja tränset. Ibland sadeln fast det beror på om jag har tid med den också.
 
Julides träns brukar vara gråa, fast de ska egentligen vara svarta. När man går förbi hennes utrustning så kliar det i händerna när man ser hur skitigt det är. Haha, vissa dagar blir jag så irriterad på det så då brukar jag smörja hennes saker och nu så glänser både sadel och träns när jag haft Råbert.
 
Sen ''missar'' hon oftast all lera på benen så då får jag komma och ta bort det, annars stör jag mig på det även att jag inte ska rida. Men ska jag titta på ska allt vara fint! Tur att alla människor är olika i alla fall. Idag borsta jag Råbert 1 tim bara för kul så nu har han fått en veckas borstning, haha.
 

Kommentarer
Postat av: Elin

Hej! Är du sugen på en ny bloggdesign?:) Jag säljer för ynka 20 kronor!:D Läs mer och se exempel här:

http://slowmotionphoto.blogg.se/2012/july/sugen-pa-en-ny-bloggdesign.html#comment

2012-07-31 @ 22:10:06
URL: http://slowmotionphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0