Veterinär..

Vi ringde veterinären engång för att kolla hur vi skulle göra då det fortsatte.
Jag släppte ut han i hagen tänkte att det kunde vara bra för han, han verkade pigg och sådär, sprang efter mig och så.
När jag är påväg upp till stallet så vänder jag mig om för att kolla till honom och ser att han tänker lägga sig ner.
Han la sig och rulla lite snabbt gick sedan upp och gick till hörnet där han bara la sig ner(?) så jag springer ner till hagen och när jag är typ utanför så ställer han sig upp och tittar på mig.
Han vänder sig om och det ser ut som att han ska kissa men han sträcker på sig på något konstigt sett, såg ut som att magen skulle gå i backen(?), så jag sa bara " RÅBERT " och han vänder sig om mot mig igen och ställer sig på tre ben och går sedan ner på knä.
Då säger jag hans namn igen och vart ganska rädd den här gången så jag går ner och hämtar honom ovh började gå med honom. Det var då vi ringde veterinären för att få veta vad vi kunde göra och så.
Han sa åt oss att gå massor med honom ochsådär, vi gjorde det men tillslut kom vi fram till att det var bättre att ta ut en veterinär.
Veterinären kom 1 timme senare än vad han sagt, han sa "är där om 10min", och han kom 1 timme efter det... Inte okej.
Han kom och jag vet inte haha asså han var knäpp!
Han började med att säga "han är inte sjuk den där ponnyn", ba wtf?
Han verkade inte ens tro på oss när vi berättade vad han gjort under dagen haha!
Men jag tror att vi alla kom fram till att han hade kolikkänningar och sånt på morgonen, så han fick iallafall en spruta som skulle göra att tarmarna inte "krampade" eller nåt sånt, fattade knappt ett ord av vad han sa..
Och så ska han ha boxvila i 3 dagar nu och äta nåt fodertillskott i en vecka sen paus i en vecka och sen äta det igen i en vecka. Stackars ponny <3
Jag är bara otroligt glad att det inte var något värre som tex tarmvred, då hade han säkert inte funnits mer.
Men han blir bra nu, världens finaste underbaraste ponny. Skulle inte kunna leva utan dig.

Kommentarer
Postat av: Emme

Boxvila på en häst som har kolik?? Hm.. Var han utbildad vetrinär? :O hoppas du inte lyssnar och låter din häst gå i en mindre hage iaf..

2012-03-23 @ 06:59:27
Postat av: pernilla

heter han bengt olsson ? han är sämst! han fel behandla min häst i höstas :'(

2012-03-24 @ 01:54:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0