Q/A

Hej! Hur ser din stalltid ut när du är där? Vill ha tips på hur man ska orka med 2 hästar + skolan.. Vill inte att det ska ta för lång tid för man vill ju ha tid med annat också! Hur lång tid är du i stallet? O har du några tips?!
 
Hej, ska försöka svara lite kort nu eftersom jag jättetrött men hinner inte blogga imorgon så jag gör det nu!
 
Allt handlar nog om prioritering, och jag har världens bästa mamma som alltid ställer upp och hjälper mig om det skulle behövas!
Jag har ju inte Råbert alla dagar i veckan utan han har ju en halvfodervärd som tar allt ifrån 3-4 dagar i veckan så det är rätt skönt.
Men när jag är helt ensam i stallet och ska fixa allting själv och rida båda så är jag där ca 4 timmar om inte mer ibland?
Skulle det vara så att jag har mycket plugg någon dag så brukar jag låta hästarna eller bara Fille vila eller så tar jag en promenad med honom. Och min mamma tycker det är roligt att pyssla i stallet så hon brukar följa med rätt mycket och fixa stall arbetet.
Men visst är det jobbigt ibland och det tar mycket tid, men jag hinner träffa vänner och plugga sålänge jag prioriterar tiden, jag brukar ju inte direkt söla mig när jag är i stallet, brukar ha tempo när jag fixar iordning boxarna och maten och sen tar jag den tid jag behöver eller tar ett kortare pass när jag rider beroende på hur allt ligger till.
Jag kände ett tag innan jag köpte Fille att jag inte ville ha 2 hästar för att det skulle ta för mycket tid, men för mig funkar det bra iallafall, jag kanske inte kan gå på stan och träffa kompisar lika ofta nu men det funkar och jag klarar mig liksom..
 
Haha hoppas du fick en lite insyn på hur det är att ha 2 hästar samtidigt som man har skola och vill göra annat. För mig funkar det iallafall!!
 
 
Kom gärna med fler frågor om det är något ni undrar över, va inte blyga! ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0