Staring at the same thing over and over again.

Hej på er!

Vaknade vid halv 10 och gick halvsovandes och ställde mig i duschen direkt för att försöka vakna.
Klockan 10 kom Clara, haha jag hade inte ens hunnit tagit på mig kläderna utan jag stod där så fint i min badrock och fixade håret. Jaja.
 
Vid halv 11 lämnade vi huset för att åker till Åtvidaberg för att jag skulle prova en häst.
Jag kan ju säga att jag fastnade direkt för den bara av att se den komma ut ur transporten, oherregud vilken vacker häst.
 
Vid flera tillfällen när hon först visade honom sa jag hur fin han var, alltså haha.. Sjukt va fin den var!
 
Väl när jag fick sitta upp och testa själv så kändes allt jättebra och jag hoppades att den skulle kännas lika fin i galoppen som den kändes i skritt och traven, för jag har typ värsta "galopp-komplexen". Det måste kännas bra där annars skiter sig allt liksom haha. Men den va helt underbar i galoppen, ooh.. Speakless haha :(
 
Hoppade fram lite och den kändes jättefin och framåt där också, höjde och den va lika fin då.
Ställde upp vid ett tillfälle jag satte den väldigt dumt in i en kombination, han rättade till mitt lilla misstag och hoppade som ingenting, jag kunde verkligen inte sluta le.
 
Så fort jag hoppat klart sa jag till mamma, " Jag ska ha honom, jag vill inte prova någon mer. Jag vill verkligen ha honom".
 
Redan i bilen så snackade vi om att det är viktigt att gå på magkänslan, och jag gjorde det. Jag har provat andra storhästar och ingen har känts såhär himla bra, jag ville ha honom, så var det bara. Litar på min magkänsla, för det kändes helt awesome helt ärligt.
 
Så yep, på Fredag ska han veterinär besiktigas och går han igenom så tar vi hem honom då.
 
Mer än så tänker jag inte berätta om honom, självklart tror jag han kommer gå igenom då det inte va sålänge sedan han besiktades UA, fast det var ju dock i Holland så vet inte riktigt hur dom kollar men jag håller mina tummar och tår hårt, det här ska gå bra!
 
Men ja, hoppas ni också håller era tummar och tår, och går han igenom så ska ni få reda mer om honom.
 
Först tänkte jag inte skriva om detta här i bloggen, men jag var verkligen tvungen. Jag har hittat min dröm storhäst, så är det!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0