"what if?"

Hmm.
Okej jag vet inte varför jag fick för mig att skriva på bloggen helt plötsligt.
Ibland vill jag bara dela med mig av vissa känslor jag har (fråga mig inte varför).
Och det brukar väl mest vara när något inte känns bra.. Trött på den känslan.
 
Vill inte vara den som klagar, säger att jag hatar mitt liv. För det är inte så, jag hatar verkligen inte mitt liv, jag uppskattar mitt liv. Men jag, som vilken tonåring som helst mår inte alltid bäst, för det är alltid något litet som rubbar mig. Och jag, som intalar mig själv hela tiden, som beskriver mig själv som en stark och självständing människa. Det är inte så, jag är känslig. Jättekänslig. Fast iochförsig, jag är tjej. Vi är rätt känsliga...
 
Jag går emot mina egna ord, till och med när jag vet vad som är bäst så trotsar jag de. Och jag mår bara sämre av att göra det. Jag tror allt handlar om att jag bara ser gott i alla människor. Jag tror alltid på att alla kan ändra sig. Och om och om igen får jag se att det inte alltid är så. Men jag slutar ändå aldrig att försöka. Jag vill så gärna ha rätt, jag vill så gärna tro gott om alla.
 
Och visst, ibland har jag faktiskt lyckats att stänga av alla känslor för en stund, och just den stunden så bryr jag mig inte om något. Bästa som finns, att bara stänga av allt och bara vara, ensam, inte behöva tänka.
MEN jag behöver ändå verkligheten. Och därför kan jag inte bara stänga av allt hur länge som helst även fast att det känns underbart.
 
Jag har ingen aning om varför jag skriver detta, men det känns skönt att lätta hjärtat lite.
 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0